söndag 22 januari 2017

"Garden friends" - Happy moment in 2016, DT-work for Crafty Life Challenges

Hej!

Translation in right sidebar.

Utmaningen hos Crafty Life Challenges den här månaden handlar om att skapa något utifrån ett bra minne, eller en lycklig stund, under 2016.
För att förklara meningen med detta uppslag in min art journal, så måste jag gör en avstickare och ta upp ett viktigt ämne.

Som ni säkert har läst så är våra pollinatörer, humlor och vilda bin, starkt hotade. De hotas bland annat av miljögifter och ensidigt odlande. Jag älskar min trädgård och att odla grönsaker, bär och frukt. För att få en bra skörd är pollinerande insekter mycket viktiga. Jag har under många år tänkt på detta och försökt att skapa en variation av vilda och odlade växter i min trädgård för att det alltid ska finnas mat åt humlor och bin. Naturligtvis använder jag aldrig Round-Up eller andra gifter!


Så, för att återkomma till mitt lyckliga minne från 2016 så var det att jag den här sommaren hade massor av både humlor och bin som surrade i trädgården. Det gjorde mig verkligen lycklig!
Jag valde titeln "great things take time".


Huvudpersonerna i detta uppslag är därför bivax och en humla.
Bivaxet är uppbyggt med modeling paste och färgat med olika toner av distress ink. Humlan är först färgad genom en schablon. Sedan har jag ritat detaljer och färglagt den med samma nyanser av distress ink och till sist har jag klippt ut den för hand.



Klockan får symbolisera att det fortfarande finns tid att göra något, ändra något och att tänka till.


De små kornen är mini art stones från Prima/Finnabair.


Hoppas ni antar utmaningen och skapar något utifrån ett "happy moment" under 2016.
Länk till denna utmaning hittar ni här.

Välkommen åter!

Melina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar