torsdag 2 november 2017

Autumnal art journal page, DT work for The Paper Crafting

Hej!

Translation in right sidebar.

De som följer mig vet att jag älskar artjournaling!
Det är så härligt att sätta sig med en blank sida och bara börja skapa, utan plan eller särskilda mål.
Man lämnar verkligheten för en stund och bara ger sig hän åt vad som händer under händerna.
Dagens artjournalsida handlar just om det - att fly från verkligheten en stund utan att lämna hemmet.


Jag började med att applicera ett tunt lager med Distress oxide i ljusblått och gult till bakgrunden. Där färgerna överlappar varandra blir det en grön ton. Jag skvätte på vattendroppar och torkade av dem igen för att skapa lite variation i bakgrunden.


Jag stämplade svamparna, Funny Fungi från Rubber Dance, ett par gånger på olika ställen.
Jag använde en schablon med löv från That´s Crafty och applicerade olika färger av Distress oxides på nedre delen av sidan. Jag tog sedan en svart vattenfast penna och ritade konturer runt löven.  Jag färglade även svamparna med distress oxides, vatten och pensel.


Efter detta stämplade jag insekterna en gång direkt på min sida och en gång till på ett separat papper. 
Insekterna som jag stämplade på papperet klippte jag ut kroppen och vingarna på, och färglade med akvarellpennor. Vingarna på insekterna fick också ett lager Wink of Stella glitter på sig.


Innan jag limmade fast kropparna på mina insekter stämplade jag med en textstämpel för 
lite extra intresse i bakgrunden. 
Jag färgade in en bit papper med gul distress oxide och stämplade sedan citatet. Jag klippte ut det och limmade fast på sidan. Avslutningsvis använde jag vit Poscapenna för vita detaljer på svampar och insekter, samt svart penna för att rita en ram runt sidan.


Produktlista:
Stämplar, Rubber Dance, "Funny Fungi", "Beautiful Bugs", "Vintage script"
Stämpel, That´s Crafty, "Inspirational quotes stamp set 2" 
Schablon, That´s Crafty, "TC7002"
Distress Oxides, Ranger, "Spiced marmelade", "Fired brick", "Broken china", 
"Fossilized amber", "Peeled paint", "Walnut stain", 
"Cracked pistachio", "Wilted violet"
Akvarellpennor, Bruynzeel, "Expression aquarel"
Wink of Stella Glitter pen 
Posca pen, white
Pitt artist pen, black
Limm, That´s Crafty, "Multi purpose craft adhesive"
Versafine ink, Tsukineko, "Onyx black"

Tack för besöket och välkommen åter!

Melina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar