onsdag 28 juni 2017

Mixed media wall hanging

Hej!

Translation in right sidebar.

På min semester i Spanien letade jag som vanligt på stranden efter föremål som jag kunde ta hem och skapa med :) Jag hittade lite drivved och snäckor.


Jag har använt mig av en "white/greyboard panel" från That´s Crafty som grund.
Förutom drivved och snäckor har jag också använt mig av de nya, fantastiskt fina 
"greyboard embellishments" från That´s Crafty.


Jag ville skapa en lätt och ljus tavla med naturkänsla i.
För struktur i bakgrunden har jag använt spets och gesso. Jag har också använt art 
stones/mini art stones från Finnabair.
För att färglägga har jag använt olika Distress inks.





Tack för besöket!

Melina

















2 kommentarer:

  1. Mina, it is gorgeous, I love your soft tones, and the texture you created , and of course I love the driftwood, which I also often use in my own creations. A wonderful piece !! kram, Dorthe

    SvaraRadera