fredag 11 november 2016

Mixed media wall hanging / väggbonad

Hej!
Här är några steg-för-steg-bilder på en naturinspirerad mixed media bonad jag gjort nyligen. 
Jag har haft en vacker pinne ståendes i mitt pysselrum i evigheter i väntan på det rätta projektet. Jag tog översta delen på en panelgardin som jag också sparat, där en sydd kanal redan fanns klar.

Translation in right sidebar.




Började stryka på gesso på tyget med spatel.


I nästa steg använde jag decoupagepapper och rostfärgat hushållspapper. Hushållspappret sparade jag efter att själv ha rostat metallföremål med vinäger :)


Gjorde hål och satte öljetter i hörnen på en bit säckväv och grundade med lite gesso.


Sydde fast säckväven genom att trä både hampasnöre och ståltråd genom hålen.


Penslar och en fjäder från trädgården fick bli utsmyckning upptill.


Mittenbiten med både papper och tyg syddes ihop.


Tog hem några eklöv från skogen som jag embossade med genomskinligt embossingpulver.


Löven är på plats. Nertill dekorerade jag med några pinnar som surrats med snöre och ståltråd.






Klar!


Hoppas vi ses snart igen!

Melina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar