söndag 15 januari 2017

Love with owl your heart - entry for Words and Painterychallenge

Hej!

Translation in right sidebar.

Idag har jag gjort ett uppslag i en av mina art journals.
"Love with owl your heart."


Ugglan har jag klippt och klistrat av pappersbitar som jag har målat, stämplat och ritat själv.


I bakgrunden har jag först decoupagepapper med text på som jag har limmat med gel medium. I nästa lager har jag blå och grön akrylfärg. 
Pappret som jag har stansat ut löven från har jag målat med akrylfärg och sedan stämplat.
Grenarna är ritade med distress marker och slutligen har jag stämplat fjädrar som ska agera resten av lövverket.


Detta är mitt bidrag till utmaningen hos Words and Paintery.
https://wordspaintery.blogspot.se/2017/01/january-2017.htm


Tack för besöket! Hoppas vi ses snart igen :)

Melina

9 kommentarer:

  1. So lovely!!! Great talent...thanks for playing with us at words&paintery xx

    SvaraRadera
  2. Sicken söt uggla! Du är verkligen superduktig på att måla! Tack för att du skapar till Words & Painterys utmaningar :)

    SvaraRadera
  3. Your owl is so cute!!!
    Thanks for Joining us at Words&Paintery.

    SvaraRadera
  4. Love owls so much)) Thanks for Joining us at Words&Paintery

    SvaraRadera
  5. Great take on the moodboard! Thanks for joining us at Words and Paintery!

    SvaraRadera
  6. Very beautiful! Thanks for joining us at Words and Paintery!

    SvaraRadera
  7. Lovely collage owl. Cutie with great techniques.
    Thank you for joining the Words & Paintery challenge!

    SvaraRadera
  8. Stunning. I love it. Thank you for joining the Words & Paintery challenge!

    SvaraRadera