tisdag 17 januari 2017

Room in your heart - entry for 13arts challenge

Hej!

Translation in right sidebar.

Detta uppslag i min artjournal har jag skapat på en bit tapet som grund. Tapeten i sig var väldigt ful, men jag gillade strukturen på den och ville testa hur det gick att skapa på en tapet, hur den skulle reagera när jag tillsatte färg och vatten.


Svampen har jag först ritat och sedan färglagt och klippt ut.


Fjärilarna är stämplade, färglagda och utklippta.


Jag måste säga att tapeten höll riktigt bra för att skapa på!
Ett tips är att gå till någon butik som säljer tapeter och fråga om de har några kasserade tapetkataloger. Jag fick dem helt gratis när jag gjorde så :)




Jag har med detta uppslag som bidrag i utmaningen hos 13arts.

Tack för besöket!

Melina



6 kommentarer:

  1. Melina this is gorgeous!I love those whimsy drawings! <3 Hugs, Aleksandra

    SvaraRadera
  2. This is so sweet xx Thank you for joining us over at 13Arts

    SvaraRadera
  3. So beautiful! Thank you for joining us at 13@rts! ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Beautiful! Thanks for joining us at 13arts!

    SvaraRadera
  5. Fiona, Natalya and Lisa - thank you so much :)

    SvaraRadera